Fogyás, de nem a testzsír. Innen tudhatod, hogy izomból fogysz és nem zsírból | Az online férfimagazin

Felejtsd el a mérleget! 5 szám, ami jobban jelzi a fogyásod! | NOSALTY

Egyre többször hallod a tanácsot, miszerint a mérleget el kell felejteni? Igen ám, de ha nem látod magadon a rövidtávú változásokat, akkor bizony a motivációd is csorbát szenvedhet.

Fontos dolgok

Pontosan emiatt valóban nagyobb az esély arra, hogy éppen akkor adod fel, amikor már szabad szemmel is jól látható eredményeket tapasztalhatnál magadon. Pedig nem arról van szó, hogy nem kell mérni, csak nem mindegy, hogy mit és hogyan mérsz magadon.

Faragd le magadról azt a fránya zsírréteget! De nem a testzsír súllyal fittebben Mielőtt bárki úgy gondolná, hogy a zsír csakis káros lehet, fontos tisztázni, hogy a zsír szükséges, hiszen ez párnázza ki a vázrendszert, védi a belső szerveket, részt vesz a test hőmérsékletének szabályozásában, és tárolja a vitaminokat. Vagyis a cél nem a zsír teljes kiiktatása a szervezetből, csupán az egészséges szintre csökkentése.

Annak aki valódi fogyásra vágyik és nem akar egész életében azzal a bizonyos jojó effektussal küzdeni amit én magam is közelről megismerhettem még edzői tanulmányaim előtt nem a legjobb döntés a leadott kilók számára koncentrálni.

Mi a baj a kilókkal? A mérleg által mutatott szám nem ad egyértelmű, valós képet a testünk egészségi állapotáról, ez csak egy érték, ami több tényező eredménye, amelynek csak az egyik alkotóeleme a testzsír, hiszen többek között a testünk víztartalma is folyamatosan változik, az izomtömegünk is nőhet, miközben ha a szervezetünk számára megfelelő diétát és de nem a testzsír követjük, a testzsírszázalékunk csökkenni fog.

Bár a testsúlygyarapodás az életmódváltás első heteiben még nem tudható be az izomtömeg növekedésének - bármennyire is jó lenne, ha így lenne - valószínűbb, hogy az edzés okozta de nem a testzsír, a szervezetnek még szokatlan terhelés miatt az izmokban ún.

Olvasd el kapcsolódó cikkünket!:

Ezt mi izomlázként érzékeljük, aminek következményeként a szövetekben megnő a vízvisszatartás mértéke. Egészen egyszerűen ez okozza a súlytöbbletet, ami tulajdonképpen csak egy átmeneti állapot. A szervezet így regenerálódik és készül fel a következő terhelésre, hogy legközelebb többet bírjon. Tehát amíg a mérleg csak egy, maximum két kiló pluszt mutat az elején, nincs értelme aggódni.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. A Honlapról elérhető alábbi felületre, szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési szabályok külön tájékoztatókbantalálhatóak, amelyek az de nem a testzsír felületeken érhetőek el: Karrier, Hírlevél, Törzskártya, Sportolói jelentkezés.

A másik eshetőség, ami miatt többet mutathat a mérleg miközben egyébként centikben jól látható a különbség az az izmok fejlődése is lehet. Ehhez azonban több hét rendszeres sportra van szükség. Persze de nem a testzsír is előfordulhat, hogy valóban nem csökkent a testzsír aránya sem, mert vagy az étrend vagy az edzések nem ideálisak számodra.

Ebben az esetben meg kell állapítani, hogy pontosan mi az, amin változtatnod kell.

Keresés a playeren

Olvasd el kapcsolódó cikkünket! Testzsírszázalék A leadott kilók helyett érdemesebb a testösszetételt nézni, ezen belül pedig a testzsírszázalék a zsírszövet aránya a teljes test tömegéhez viszonyítva az egyik leglényegesebb tényező, amennyiben valaki fogyni szeretne.

a diazepám fog nekem lefogyni

Gondolj csak bele: egy hetven kilós nő alkatából adódóan lehet túlsúlyos, molett vagy akár olyan izmos is, mint egy olimpikon. Az azonban, hogy kire melyik állítás igaz csak a testtömegből vagy a BMI-ből nem derül ki, a testösszetétel mérésből viszont egyértelműen megállapítható.

Hogyan válassz fogyókúrát?

Azt is fontos tudnod, hogy kétféle testzsírt különböztetünk meg. Az egyik az ún. Ennek mennyisége a szervezetben szinte állandó. Ezzel ellentétben a depózsír a bőröd alatt, a szövetek között halmozódik fel, a nem fogyás életmód következtében. A túlzott depózsír felhalmozódása persze kívülről is jól látható úszógumi, hasi de nem a testzsír és sok sok plusz centi formájában.

fogyás, de nem a testzsír

Amennyiben a de nem a testzsír mértéke az életmódváltás során lassan csökkenni kezd, biztos lehetsz benne, hogy jó módszerrel dolgozol, ez az érték ugyanis azt is jelzi számodra, ha nem csak látszat fogyásról van szó. Könnyen előfordulhat, hogy valaki rossz diétát és számára nem megfelelő edzésmódszert választ.

fogyás, de nem a testzsír ideális fogyás groton ma

Ilyenkor éppen az a megtévesztő az egészben, hogy a testsúly valóban csökkenni kezd, mert az izomzat leépül, fogyás közben a raktározott zsír de nem a testzsír megnő. Izomtömeg Egy rosszul megválasztott fogyókúra vagy életmódváltó program esetén intő jel az izomvesztés is, ami egy testösszetétel-méréssel szintén könnyedén megállapítható. A lényeg, hogy megfelelő diéta mellett az izmok terhelése is mindig a lehető legoptimálisabb legyen számodra, így valóban látható eredményeid lesznek majd.

zsírégető pinterest elhízott férj nem hajlandó lefogyni

Nyugalmi pulzus Előfordulhat, hogy a lelassult anyagcsere miatt a változások is lassan indulnak be, de ilyenkor sem fogyás feladni, hiszen az állóképességed már rövid idő alatt is javulhat, ami azt jelenti, hogy jó az de nem a testzsír. Az állóképességed fejlődését legegyszerűbben a nyugalmi pulzusodon tudod mérni, jó jel, fogyás néhány hét edzés után fokozatosan csökkenni kezd. A rendszeres aerob edzések hatására ugyanis javul a szív pumpafunkciója is, ami a nyugalmi pulzuson is érzékelhető, hiszen egy összehúzódással sokkal több oxigéndús vért tud eljuttatni a sejtjeidhez.

A szív munkája sokkal gazdaságosabbá válik, az élettartama pedig meghosszabbodik.

fogyás, de nem a testzsír 28 fogyási tipp

Tipp A legcélszerűbb, ha az edzésprogramod megkezdése előtt elvégzel egy fitness-tesztet, ami remek kiindulási alap és ezt havonta megismétled.

Terhelési pulzus A nyugalmi pulzus csökkenése mellett az is jól jelzi az de nem a testzsír fejlődését, hogyha ugyanabban a pulzustartományban, például a te zsírégető zónádban, egyre nagyobb intenzitással, fogyás hosszabb ideig tudod végrehajtani a különböző feladatokat, anélkül, hogy a pulzusod hirtelen felszökne anaerob tartományba. Tehát minél jobb az állóképességed, annál jobban bírod majd a terhelést.

Mindemellett az is sokat számít, hogy a pulzusod egy intenzív terhelést követően mennyi idő alatt tud megnyugodni ezt hívják megnyugvási pulzusnak. Minél edzettebb a szíved és a keringési rendszered, annál gyorsabban fog megnyugodni a pulzusod is. Centik Természetesen mindenkinek fontos, hogy az átalakulása kézzelfogható legyen de nem a testzsír átmeneti időszakokban is, hiszen ez egy hosszú út, különösen akkor, ha valaki több tíz kilótól szeretne megszabadulni.

hogyan lehet eltávolítani a zsírfoltokat a burkolatból

Pontosan ezért talán a fogyás motivációt az adhatja, ha centikben is méred a változást. Mérd le a derekad, a melled, a csípőd, a combod és a felkarod méreteit is az életmódváltásod kezdetén, majd havonta ismételd meg a méréseket és jegyezd fel az eredményeket.

Sok erőt adhat a kitartásban, ha látod, hogy centiben változol, amikor a súlyod átmenetileg megtorpan.

Sok fogyni vágyó nem méri, pedig komoly jelentése van! A normál testzsír nemenként, koronként és az életmód függvényében is változik, így érdemes szakemberrel elvégezni a mérést, aki az eredmény kiértékelésében is segít. Erről már Dr. Viczián Ágnes belgyógyász beszélt, aki elmondta azt is, hogy a testzsír mérési vizsgálatok általában ruhában zajlank, egy vizsgálóasztalon fekve, a páciens fölött mozog a csontsűrűségmérő DXA készülék karja.

Hasonlóhozzászólások