Fenntartani a súlyát, de elveszíti a zsírt, Hogyan veszíts nyolcszor több hasi zsírt? | Well&fit

fenntartani a súlyát, de elveszíti a zsírt

Ütős fenntartani a súlyát Joseph Proietto 15 éve segít fogyni az embereknek.

Kapcsolódó cikkek

Az ausztráliai fogyókúrás klinikájára érkező elhízott páciensek legtöbbje jelentős súlyfeleslegtől szabadul meg. Ám a kilók ezután szép lassan visszatérnek, s néhány hónap vagy év alatt semmivé foszlik az elért eredmény.

  1. A zsír csapdája • Fogyókúra • Egészség • Reader's Digest
  2. Veszteség súlya bg
  3. Íme 7 olyan kutatói felfedezéseken alapuló módszer, mellyel hamar csökkentheted a deréktérfogatod.

Éppen de elveszíti a zsírt elhatározta, hogy megvizsgálja a szervezet fogyás utáni biológiai állapotát. E személyek tízheti szélsőségesen alacsony kalóriatartalmú étrend eredményeként átlagosan 13,5 kilogramm súlyfeleslegtől szabadultak meg. Ekkor az idáig kitartó 34 vizsgálati résztvevő azon kezdett dolgozni, hogy meg tudja tartani az új, alacsonyabb testsúlyt. Táplálkozási szakértők adtak nekik személyesen és telefonon tanácsokat, testmozgásra biztatták őket, és arra, hogy több zöldséget s kevesebb fenntartani a súlyát fogyasszanak.

Ám mindez hiábavalónak bizonyult, mert a páciensek egy év alatt átlagosan 5 kilogrammot híztak vissza, és arról is beszámoltak, hogy sokkal éhesebbek, és sokkal jobban foglalkoztatja őket az evés de elveszíti a zsírt, mint a fogyás előtt. A kutatók évtizedek óta tudják ugyan, hogy a szervezetben a fogyás során hormonális és anyagcsere-változások mennek végbe, de az ausztrál csoport most valami újat fedezett fel.

Noha egy év telt el a jelentős súlycsökkenés óta, a vizsgált személyek szervezete továbbra is biológiailag kóros állapotban maradt: úgy viselkedett, mintha éhezne, és nagy erőfeszítéseket tett az elveszített kilók visszaszerzése érdekében.

Más, az éhséggel és az anyagcserével kapcsolatban álló hormonok szintje is jelentősen eltért a kiindulásitól.

fenntartani a súlyát, de elveszíti a zsírt

Szinte úgy tűnt, hogy a fogyás valamiféle poszt-diétás szindrómát váltott ki Fogyás új alapérték. Bár a kutató és munkatársai által elért, a The New England Journal of Medicine című szaklapban októberében publikált eredmények nem döntő erejűek — kis esetszámú vizsgálatról volt fenntartani a súlyát, s még meg is kell néhányszor ismételni —, kutatásaik azon bizonyítékok sorát gyarapították, fenntartani a súlyát szakítanak az elhízással, a fogyással és az akaraterővel kapcsolatos hagyományos gondolkozással.

Hosszú éveken át azt mondták a túlsúlyos és elhízott embereknek, hogy elég, ha kevesebbet esznek és többet mozognak. Ebben kétségtelenül van igazság, de nem veszi figyelembe, hogy a szervezet még jóval a fogyókúra vége után fenntartani a súlyát tovább harcol a súlycsökkenés ellen.

Ami ebből következik, azt meglehetősen nehéz elfogadni: ha egyszer meghízunk, akkor fenntartani a súlyát igyekszünk, a legtöbben valószínűleg kövérek is maradunk. Az amerikai országos testsúlymegőrző kutatás óta 10 ezer olyan személy életútját kíséri figyelemmel, akik lefogytak, és az elért súlyt meg is tartották.

A fogyás és a súly megőrzése érdekében a vizsgált személyek kevesebb kalóriát fogyasztottak és sokkal többet mozogtak, mint azok, akik ugyanazt a testsúlyt természetes módon tartják azaz nem egy drasztikus fogyókúra után vannak.

Kelly Brownell, a Yale Egyetem Rudd Élelmiszer-politikai és Elhízási Központjának igazgatója szerint a vizsgálatban megfigyelt 10 ezer személy roppant kevés azon emberek tömegeihez képest, akik sikertelenül próbáltak lefogyni.

a súlycsökkentő gyógymód visszatérítése

Tökéletes példa erre a vizsgálatban részt vevő kaliforniai Janice Bridge. A 67 éves kaliforniai nő nagyjából hat éve tartja sikeresen 60 kilogrammos fogyását. Bridge ben már kilogrammot nyomott. Megpróbált fogyni, és le is adott 14 kilogrammot, de aztán leállt a súlycsökkenés. Kilenc hónapig éltek napi kalóriás diétán, s így Janet 74, Adam pedig nagyjából 90 kilogrammra fogyott.

fogyni, és lesz fitter

A fogyás utáni első években Bridge a testmozgással ellensúlyozta a több evést. Édesanyja es halála azonban elvonta a figyelmét, már nem összpontosított eléggé, és szép lassan felszedett 14 kilogrammot. Ekkor határozta el, hogy megtartja ezt a 88 kilogrammos testsúlyt. Minden reggel megméredzkedik, és a súlyát egy naplóba jegyzi fel.

A zsír csapdája

Heti hat vagy hét nap végez percnyi testmozgást, ami gyakran abból áll, hogy kerékpárral megy az edzőterembe, ahol vízi aerobik foglalkozáson vesz részt. Tudja, hogy a teste a vízi aerobik során percenként mintegy négy kalóriát éget el, kerékpározás közben pedig percenként ötöt. Ezt is a magam vezette statisztikákból tudom. Kiderítette, hogy a jelenlegi testsúlya megtartásához napi kilokalóriát fogyaszthat el, feltéve, hogy a testmozgással kcalt eléget.

fenntartani a súlyát, de elveszíti a zsírt fogyás fogyás kávé

De mivel azzal is tisztában van, hogy mindig becsúszhatnak kisebb hibák, naponta kcal táplálékot engedélyez csak magának. A hozzá hasonló korú, súlyú és aktivitású nők esetében egyébként átlagosan napi kcal bevitelét tartják helyesnek. Szerintem de elveszíti a zsírt fogyni vágyók jó része nincsen teljesen tisztában a következményekkel, és az orvosok sem magyarázzák azokat el nekik megfelelően — véli Rudolph Leibel, a New York-i Columbia Egyetem elhízáskutatója.

Leibel és munkatársa, Michael Rosenbaum fedezték fel de elveszíti a zsírt jó részét mindannak, amit ma a szervezet súlycsökkenésre adott reakciójáról tudunk.

Miért ilyen a kezem? Mire jó?

Huszonöt éven át kísértek figyelemmel mintegy főt, alkalmanként legalább hat hónapon át. Az alanyok a klinikán laknak, ahol szervezetük minden aspektusát pontosan mérik — a fenntartani a súlyát, az anyagcserét, az elégetett kalóriákat, a testmozgási kapacitást, az ételekre adott reakciókat, a maximális szívritmust, a hormonok és az agyi vegyületek szintjét. Az alapadatok felvétele után a résztvevőket napi kilokalóriás folyékony étrenden tartják, amíg le nem adják a testsúlyuk 10 százalékát.

Account Options

E cél elérése után igyekeznek megtartani az új testsúlyt. Az adatok arra utalnak, hogy ha valaki a testsúlya nagyjából 10 százalékát leadja, akkor a szervezetének anyagcseréje különbözni fog egy a hasonló testsúlyát természetes úton tartó személyétől. A kutatásokból kiderült, hogy a fogyást de elveszíti a zsírt változások óriási, kilokalóriás beviteli hátrányt jelentenek fenntartani a súlyát érintettek számára.

Egy nő például kilósan csatlakozott a Columbia Egyetem programjához, és 86 kilogrammosra fogyott, vagyis a kiindulási testsúlya mintegy 17 százalékával lett könnyebb. Az anyagcsere-vizsgálatok kiderítették, de elveszíti a zsírt naponta nagyjából kcal bevitelével tudja fenntartani ezt a súlyt.

fenntartani a súlyát, de elveszíti a zsírt

Ez elég jól hangzik ugyan, csakhogy egy átlagos 30 éves, 86 kilós nő napi kilokalóriát vihet be a testsúlya megőrzéséhez, azaz kalóriával többet, mint az, aki fogyókúrával érte el ezt a súlyt. A tudósok most próbálják kideríteni, miért viselkedik ennyire másként a csökkentett súlyú szervezet fenntartani a súlyát hasonló méretű, de fogyókúrán át nem esetthez képest.

Az izomszövetminták vizsgálata szerint az izomrostok átalakulnak, s a mindennapos tevékenységek, illetve a mérsékelten intenzív aerobik jellegű fenntartani a súlyát során százalékkal kevesebb kalóriát égetnek, mint egy olyan személy izomrostjai, aki fogyni szemhéjak nélkül ugyanilyen testsúlyú.

Amikor tehát a fogyókúrázó saját fenntartani a súlyát szerint kcalt éget el egy fürge, félórás séta során, valójában csak kcalt. Rosenbaum Joy Hirschsel, a Columbia Egyetem idegkutatójával együtt MRI-vizsgálattal tanulmányozta a éget zsír milwaukee előtti és utáni agy aktivitási mintázatát, miközben a résztvevőknek különféle dolgokat — szőlőt, csokoládét, brokkolit, mobiltelefont, jojót stb.

Szubkután és belső zsír

A fogyókúra utáni alanyok agyában az ételek láttán a jutalmazással összefüggő területeken nagyobb, az önuralommal összefüggő területeken pedig kisebb reakciót tapasztaltak. Ha ehhez hozzávesszük a vártnál kevesebb kalóriát égető szervezetet, kész is van a visszahízás receptje. A Columbia Egyetemen végzett előzetes vizsgálatok alapján úgy tűnik, a szervezet még akár öt évvel a fogyás után is igyekezhet visszaállítani a magasabb testsúlyt azzal, hogy a várhatónál jóval kevesebb kalóriát éget el.

Nem kizárt, hogy a probléma örök.

Hogyan veszíts nyolcszor több hasi zsírt?

Sokan például az ünnepek vagy nyaralás alatt felszednek néhány kilót, de aztán nu yu fogyás meg is szabadulnak tőle.

A kutatók egyelőre nem tudják, mennyi idő kell ahhoz, hogy a szervezet maradandóan átállítsa önmagát a nagyobb súlyra.

  • Tippek a bőr alatti zsír tisztítására - Az olaj
  • HCG - Partida Corona Orvosi Központ
  • Az elhízás manapság a leggyakoribb probléma, és gyorsan növekszik a jelenlegi életmód, a csökkenő fizikai aktivitás és az egyre növekvő egészségtelen ételek miatt.
  • Fogyni ősszel

A jó hír az, hogy a jelek szerint ez nem történik meg egy csapásra. Nyilvánvaló tehát, hogy a fogyás heves harc, amelyben nem csupán az éhséggel kell megküzdenünk, hanem saját testünkkel is. Könnyen lehet, hogy ha az elhízást elsősorban nem pszichológiai, hanem biológiai de elveszíti a zsírt betegségnek tekintjük, az a kezelés módjában is változásokat hoz.

A Columbia Egyetem kutatói önkéntesek kis csoportjain azt vizsgálták, vajon az injekciók formájában beadott leptin — ezt a hormont a test zsírszövetei termelik — segíthet-e leküzdeni a szervezet fogyással szembeni ellenállását.

You are here

A leptinbevitelt követően de elveszíti a zsírt vizsgálatban részt vevők több kalóriát égettek a testmozgás során. Az alanyok agyának tanulmányozása pedig azt is kimutatta, hogy a leptininjekciók hatására megváltozott az agy ételekre adott reakciója: kevésbé találta csábítónak az ennivalót.

Ám még jó néhány évet kell várni arra, hogy e kezeléseket termékké fejlesszék. Tekintetbe véve, hogy milyen nehéz dolog is a fogyás, közegészségügyi szempontból sokkal hasznosabb lenne az erőforrásokat a hízás megakadályozására fordítani. E kutatások csak aláhúzzák annak a fontosságát, hogy országos szinten is minél nagyobb erőfeszítéseket tegyenek a gyermekek testmozgásra és egészséges táplálkozásra nevelésére. Azt ugyanakkor senki sem mondja, hogy a már ma is erősen túlsúlyos embereknek nem kellene lefogyniuk.

Hogyan veszíts nyolcszor több hasi zsírt? | Well&fit

A megoldás inkább a reálisabb célok kitűzése lehet. A vizsgálatokból úgy tűnik, hogy már 5 százaléknyi fogyás is csökkentheti az elhízással összefüggő betegségek kockázatát.

fenntartani a súlyát, de elveszíti a zsírt mátrix zsír veszteség

Vannak arra vonatkozó feltételezések is, hogy a szervezet könnyebben elfogadja a kisebb mértékű fogyást. De mit jelent mindez azok számára, akik jelentős súlytól szeretnének megszabadulni? A fogyással foglalkozó kutatók szerint ha szélesebb körben is ismertté válnak a maradandó fogyás ellen ható genetikai fenntartani a súlyát biológiai tényezők, akkor az orvosok és a betegek is reálisabban és megértőbben viszonyulnak majd a fogyás kérdéséhez.

A tudományos eredmények remélhetőleg keményebb munkára ösztönözik a már eleve túlsúlyos személyeket a további hízás megakadályozása érdekében. Feltehetően vannak olyanok, akik, ha megtudják, mennyire nehéz lehet a tartós fogyás, lemondanak a további próbálkozásról, és visszatérnek a mértéktelen evéshez.

Mások úgy dönthetnek, hogy elfogadják a jelenlegi testsúlyukat, s a mérleg mutatta számok megváltoztatása helyett inkább edzettségük és egészségük általános javítására összpontosítanak. Minden bizonyíték arra mutat, hogy kivételesen nehéz feladat tartósan lefogyni. De most már legalább azt kezdjük jobban megérteni, hogy mivel állunk szemben.

Hasonlóhozzászólások